veilig aangekomen - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Jan Pieter Bijnagte - WaarBenJij.nu veilig aangekomen - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Jan Pieter Bijnagte - WaarBenJij.nu

veilig aangekomen

Blijf op de hoogte en volg Jan Pieter

25 Oktober 2013 | Ethiopië, Debre Zeyit

Omdat ik gisteren mijn laptop gemold heb, zullen de verslagen wat minder uitgebreid zijn dan de vorige keer. Ik ben nu een week en een paar uur in ethiopie, en alweer helemaal gewend. deze week heb ik vooral op het bedrijf rondgekeken wat er veranderd is. verder heb ik samen met een Nederlandse stagiar wat aan trekkers geprutst en een beetje trekker gereden. Op een farm van Jan die zo'n 15 km van hidi ligt moest mais gehakseld worden die op Hidi ingekuild moest worden. samen met een andere Nederlandse boer hebben we de mais geoogst en naar Hidi gebracht. (dat was in ieder geval de bedoeling). Verder hebben we woensdag mannendag gehad met de andere Nederlanders waarbij we een vliegtuigonderhoudsbedrijf in Debre Zeit hebben bezocht, en een fabriek wat zich profileert als metaalbewerkingsbedrijf en waar dus AK 47's en luchtafweergeschut wordt gekopieerd. Ik moet nog een klein beetje Amhaars studeren, en dan kan ik denk ik mijn eerste order wel plaatsen. Verder zijn we woensdag nog wezen karten en wezen eten. Op dit moment ben ik in Addis om morgen voor een dagje verder te reizen naar Ambo / Wenchi, waar Jan ook een farm heeft. Volgende week hoop ik dan mezelf wat meer bezig te gaan houden met controle en registratie. Het weer is hier overigens prima, de barometer in m'n huis staat al een week op mooi weer en 25 graden. Mocht je langs willen komen, doe dan even een maand van tevoren een mailtje, dan is er een kans dat ik het lees :) Groeten en sterkte met de winter :), JP

  • 25 Oktober 2013 - 18:01

    Annemiek:

    Het lijkt verdacht veel op een werkweek.
    Gelukkig is er ok tijd voor ontspanning.
    Veel plezier.

  • 25 Oktober 2013 - 21:11

    Joannet:

    Ha bro!
    Gezellig om weer eens wat van je te horen.
    Tis wel wennen hoor zonder jou thuis..
    Hoef voor het slapen gaan niet eerst mn kamer te inspecteren of je niet onder mn bed ligt, of achter de deur staat oid. ;) maaar wat heb je met je laptop gedaan dan? Heb je niks aan je tablet? Enne wanneer gaan we ffies skypen? We spreken wel een keertje af goed?
    Groetjes en liefs

  • 25 Oktober 2013 - 21:49

    Wilma:

    Leuk JP om wat van je te lezen. Ik ben benieuwd naar je huis waar je over schrijft. Werkze en plezier daar.
    Groeten van de fam uit m'burg

  • 25 Oktober 2013 - 22:25

    Ma:

    Nou, nou je hebt het er maar druk mee.
    Nam je je laptop mee in de douche ofzo?
    Goed om te lezen dat je het weer naar je zin hebt, doe alle kennissen de groeten.
    Heb je al een nieuw telefoonnummer?
    Groetjes hoor, M@

  • 29 Oktober 2013 - 09:01

    Corne Van Haaften:

    eeeuujj kearel ik kom wel ff langs denk ik ben het weer hier aal een poosje beu het regent en stormt hier als een gek. hen wel zin om in die 25 graden te zitten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan Pieter

Actief sinds 20 Dec. 2011
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 22178

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2013 - 21 Mei 2014

De boer op in Ethiopië

03 Januari 2012 - 20 April 2012

stage ethiopie

Landen bezocht: