weer een nieuw blogje - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Jan Pieter Bijnagte - WaarBenJij.nu weer een nieuw blogje - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Jan Pieter Bijnagte - WaarBenJij.nu

weer een nieuw blogje

Blijf op de hoogte en volg Jan Pieter

25 Februari 2014 | Ethiopië, Debre Zeyit

Sinds mijn laatste verslag is er wel weer het een en ander gepasseerd. Als eerste heb ik kennis gemaakt met bet gevolg van vlooienbeten wat vlektyfus heet. Dit resulteerde in een halve week met zware hoofdpijn op bed liggen. Gelukkig was na een halve week de hoofdpijn een eind over, en kon ik weer beginnen met werken. Helaas is het niet zo dat je vlektyfus maar een keer kunt krijgen, dus is er nog kans op herhaling.

Afgelopen tijd ben ik weer of nog steeds bezig geweest met bezoekjes aan doba om de farm planning rond te krijgen en steeds aan te passen. Dit moet nog wel eens omdat een en ander om allerlei redenen vertraging oploopt. Verder lijkt het erop dat we voor een dag een combine van de overheid kunnen gebruiken om teff te dorsen. Ik denk dat we voor volgende december ook maar meteen een request letter inleveren, dan kan de teff wellicht in januari gedorsen worden.

Ondertussen zit ik hier al ruim vier maanden en was mijn haar ook gewoon doorgegroeid. op een zaterdag die goed begon en minder goed eindigde, ben ik dus naar de kapper gegaan. De beste man koongeveer een woord Engels en dat was sit! Om de man maar uit te leggen hoe ik mijn haar wilde, heb ik maar een pasfoto laten zien die ik toevallig bij had. Dit had ik net zo goed kunnen laten, want na een blik van ongeveer een halve seconde op de foto (volgens mij had ik net zo goed de achterkant kunnen laten zien) werd ik in een stoel geplant en werd de tondeuse op mijn bolletjegezet. De tijd daarna werd veelvuldig aan me gevraagd of ik naar de kapper was geweest. Die vraag was redelijk gerechtvaardigd, want een echte kapper zou volgens mij wel wat beter resultaat hebben geleverd. Overigens is het wel zo dat nu, twee weken later, de zaak weer aardig in model gegroeid is.

Afgelopen twwe weken zijn we bezig geweest de spuit achter de trekker te hangen en na heel veel jaren onder het stof weer in ere te herstellen. er is dus een kans dat over een poosje de field labours niet meer met de rugketeltjes door het veld hoeven, en er schitterende rechte spoortjes in de velden liggen.

De komende tijd ga ik eerst even een paar spoortjes door de sneeuw trekken, en dan maar weer lekker aan het werk in Ethiopië.

  • 25 Februari 2014 - 16:52

    Joannet:

    Haha wat ben ik benieuwd naar je coupe morgen! :-)

  • 25 Februari 2014 - 17:16

    Berdien:

    Het is jammer dat ik je niet ga zien aankomende periode, ik had graag kennis met je kapsel willen maken ;)
    Foto? Je hebt weer heel wat beleefd, nu eerst maar even van je vakantie genieten!
    Groetjes!

  • 25 Februari 2014 - 17:23

    Elske Van Der Schee:

    Ha, je hebt in ieder geval een snelle coupe voor het skieen. Is er in ieder geval een ding wat snel is...;)
    Heel fijne vakantie toegewenst!!!

  • 25 Februari 2014 - 19:46

    Annemiek:

    Foto?

  • 25 Februari 2014 - 20:03

    Wilma:

    Gelukkig gaan we je zien. Kunnen we zien hoe dramatisch het is!!! Helmpje misschien????

  • 26 Februari 2014 - 21:11

    Opa De Vos:

    Je ben bij die kapper je haar kwijt en je moest er ook nog voor betalen zeker????.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan Pieter

Actief sinds 20 Dec. 2011
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 22140

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2013 - 21 Mei 2014

De boer op in Ethiopië

03 Januari 2012 - 20 April 2012

stage ethiopie

Landen bezocht: